دسته‌بندی نشده, مراقبت های بارداری

مهم ترین نکات در نگهداری از پوست هنگام بارداری

سلامت و مراقبت پوست در بارداری

دوران بارداری، دوران حساسی برای مادران می باشد و به همین جهت باید مراقبت های زیادی برای جلوگیری از ایجاد خطر برای مادر و جنین انجام شود. مصرف برخی محصولات پوستی، جهت نگهداری از پوست هنگام بارداری ممکن است برای جنین خطر آفرین باشد.

اما در کنار این موارد برخی از مواد مانند کرم ها از طریق پوست مادر، در بارداری جذب می شوند که ممکن است بر روی سلامت جنین تاثیر بگذارند.

 

مراقبت از پوست در دوران بارداری در تهران

 

توصیه می‌کنیم با ما همراه باشید، تا در ادامه شما را با این محصولات برای نگهداری از پوست هنگام بارداری آشنا نماییم.

کرم ها و لوسیون ها چه تاثیراتی بر روی زنان باردار دارند؟!

بیشتر زنان به طور روزانه از کرم و لوسیون هایی استفاده می‌کنند، که در هنگام استفاده از آن ممکن است به مواد به کار رفته در آن توجهی نکنند. این مواد به کار رفته در این کرم ها و لوسیون ها در مواردی ممکن است از سد پوستی عبور کرده و جذب بدن شود.

هنگامی که یک زن باردار می‌شود هر چیزی که می خورد و یا مصرف می‌کند، بیش از پیش برایش اهمیت بیشتری می‌کند. چرا که در این زمان علاوه بر خودش سلامت جنین برایش اهمیت پیدا می‌کند. بنابراین ، رعایت همه این موارد برای حفظ سلامت شما و جنینتان اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

در طول دوران بارداری ممکن است پوست مادر باردار حساس تر از قبل بشود، به همین سبب نگهداری از پوست هنگام بارداری برای شما مهم می‌شود. مصرف کرم و لوسیون ها در این هنگام برای رفع مشکلات پوستی، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. اما باز باید دقت کنید که در این دوران از چه محصولاتی پوستی ای استفاده می نمایید.

گرچه بیشتر محصولات مراقبتی پوستی برای جنین بی ضرر میباشد، اما ممکن است در این میان ترکیباتی در این محصولات به کار رفته باشد که برای جنین خطرناک باشد. به همین جهت توصیه می‌شود قبل از خرید این کرم ها و لوسیون ها از قبل درباره ی تاثیرات آنها تحقیق کنید تا محصول مناسبی را خریداری نمایید.

توصیه ی دیگر ما به شما این است که قبل از مصرف هر نوع محصول مراقبتی پوستی با پزشک خود مشورت نمایید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

 

 

مواد نامناسب نگهداری از پوست هنگام بارداری چه می باشند؟!

در دوران بارداری مصرف یک سری از مواد برای پوست نامناسب می باشد به همین علت توصیه می‌شود مادران باردار حتما این مواد را بشناسند و از مصرف آن جلوگیری نمایید. برخی از این مواد نامناسب در موارد زیر اشاره شده است با ما همراه باشید تا به معرفی این مواد بپردازیم.

  • کرم هایی که در ترکیبات خود حاوی رتینوئیدها و ویتامین a می باشند

این ترکیب در بعضی از محصولات پوستی مانند کرم های جوان کننده که برای کاهش چین و چروک های پوستی و جوانسازی استفاده می‌شوند وجود دارند.

محصولات پوستی در دوران بارداریرتینوئیدها نوعی از ویتامین A بوده که سبب افزایش تقسیم سلولی می شوند. همچنین باعث تسریع فرایند بازسازی پوست می‌شوند و از تجزیه کلاژن پوست جلوگیری می کنند.

استفاده زیاد از ویتامین a  یا رتینوئیدها در دوران بارداری برای جنين خطرناک می باشد‌. البته در این باره که این مواد از طریق پوست بر روی جنین تاثیر می گذارند نمی‌توان نظر قطعی داد.

اما به هر حال به توصیه پزشکان گفته می‌شود که جانب احتياط را در نظر گرفته و از مصرف کرم های حاوی ویتامین A یا رتینوئیدها در درمان پرهیز نمایید.

  • استفاده از کرم ها و لوسیون های حاوی اسید سالیسیلیک

این اسید یک اسید خفیف بوده که برای مشکلات پوستی ای مانند آکنه، پیلینگ و لایه برداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. کرم هایی که حاوی اسید سالیسیلیک و یا سایر ترکیبات مانند bha می باشند برای رفع چین ک چروک های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مصرف مقدار بالای این ماده در دوران بارداری می‌تواند باعث ایجاد عوارض خطرناکی برای شود.

در صورت مصرف مقدار کم از محصولات حاوی این ماده به صورت موضعی و بر روی پوست ممکن است بی تاثیر باشد. بدین ترتیب بهتر است که در طی دوران بارداری از مصرف محصولاتی که حاوی این ماده شیمیایی می باشند خودداری نمایید.

در صورتی که در دوران بارداری قصد پیلینگ دارید پیشنهاد می‌شود که با پزشک خود درباره ی این موضوع مشورت نمایید و بعد اقدام نمایید.

  • محصولاتی که در ترکیبات خود حاوی سویا می باشند

علاوه بر محصولات شیمیایی که در بازار وجود دارد، محصولاتی گیاهی که در ترکیبات خود حاوی سویا هستند نیز در دسترس هستند. این محصولات به دلیل داشتن ترکیبات گیاهی مانند سویا، هیچ خطری برای جنین و یا مادر به همراه ندارند.

از این رو بسیاری از مادران در دوران بارداری به دنبال چنین محصولاتی هستند، اما باید توجه داشته باشید که این محصولات دارای اثرات استروژنی هستند. استروژن می تواند سبب تشدید لکه های تیره ملاسما و یا لکه هایی که در دوران بارداری ایجاد شده اند شود.

  • محصولاتی که برای درمان آکنه استفاده می شوند

در طی سه ماه اول بارداری بسیاری از زنان باردار دچار تغییراتی مثل تغییرات سطوح استروژن می‌شوند که این می‌تواند باعث ایجاد آکنه حتی برای کسانی که همیشه پوست شفافی داشته اند بشود.

استفاده از کرم و ضد آفتاب در دوران بارداری

 

در این حالت می‌تواند با مراجعه به یک متخصص و استفاده از آنتی بیوتیک های موضعی بی ضرر که برایتان تجویز شده است به درمان این مشکل ایجاد شده بپردازید.

چه محصولاتی برای نگهداری از پوست هنگام بارداری بی خطر می باشند؟!

علاوه بر مواد نامناسب که برای پوست در دوران بارداری خطرناک می باشد، محصولاتی نیز وجود دارد که مصرف آن در این دوران بی خطر می باشد. شما میتوانید از آن ها بدون ایجاد مشکلی استفاده نمایید برخی از این محصولات در موارد زیر آمده است:

موبر، محصولی بی خطر

لوسیون های شیمیایی محصولاتی هستند که به از بین بردن و کاهش موهای زائد زنان در بارداری کمک می‌کنند. استفاده از این نوع محصولات در طی دوران بارداری بی خطر بوده و میتوانید با خیالی آسوده با استفاده از موبر به نظافت شخصی پوست خود بپردازید.

مهم ترین نکته ای که برای مصرف موبر ها باید به آن توجه نمایید احتمال حساسیت پوست به موبر می باشد که به همین سبب توصیه می‌شود قبل از مصرف از محصول آن را بر روی بخشی از پوست بدن خود مثل پاها به طور آزمایشی قرار دهید و به مدت بیست و چهار ساعت صبرکنید.

 

محصولات بهداشتی در بارداری

پس از گذشت این مدت زمان اگر حساسیت یا مشکلی را مشاهده نکردید می‌توانید از آن برای سایر بخش های بدن خود استفاده کنید. دقت کنید که در هنگام مصرف این محصول به نحوه مصرف آن عمل نمایید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

در نگهداری از پوست هنگام بارداری استفاده از ضد آفتاب یادتون نره

آفتاب سوختگی از مشکلات رایجی است که با گرم شدن هوا و افزایش گرما و نور خورشید، می تواند در کمین هر یک از ما باشد. مادران نیز در دوران بارداری از قاعده مستثنا نیستند و باید از پوست خود به نحو احسنت مراقبت کنند.

اما شاید این تصور به وجود بیاید که کرم زد آفتاب ممکن است برای جنین خطر آفرین باشد! اما نگران نباشید اینطور نیست. چرا که در کرم آفتاب از موادی استفاده شده است که احتمال نفوذ آنها به پوست بسیار پایین است.

از این رو هیچ نگرانی ای برای استفاده از کرم ضد آفتاب برای نگهداری از پوست هنگام بارداری نیست. اما همچنان توصیه می کنیم از کرم هایی استفاده کنید که حاوی  دی‌اکسید تیتانیوم یا اکسید زینک هستند.

 

مراقبت از پوست در دوران بارداری

 

این ضد آفتاب ها علاوه بر حفاظت کامل از پوست، به بدنتان جذب نشده و خطر آفرین نخواهد بود. توصیه می شود برای جلوگیری از آفتاب سوختگی، در ساعت های بین ۱۰ الی ۴ بعد از ظهر از نور خورشید دوری کنید.

همچنین استفاده از کلاه آفتابگیر و عینک آفتابی می تواند کمک شایانی به نگهداری از پوست هنگام بارداری کند.

بارداری به معنای ضعف و محدودیت نیست! شما همچنان می توانید در دوران بارداری از پوست خود به بهترین شکل مراقبت کنید و همیشه پوستی شاداب و زیبا داشته باشید. سعی کنید به مواردی که جلوتر ذکر شد با دقت عمل کنید و همیشه شادابی و لطافت پوست خود را حفظ کنید.

 

فروشگاه اینترنتی بارداری و کودک نی نی کلیپس کلکسیونی از بهترین اکسسوری های بارداری برای جشن های سورپرایز خبر بارداری به همسر ، به پدر بزرگ و مادر بزرگ ،خانواده و جشن تعیین جنسیت جنین در بارداری و همچنین به روزترین و فانتزی ترین اکسسوری های کودک را برای سیسمونی و خاطرات بارداری تا کودکی دلبند شما دارا می باشد ، که شما می توانید چه در تهران و چه در شهرستانها سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت فرمایید.

قابل ذکر است پیج اینستاگرام ایده های جشن بارداری نی نی کلیپس پر از کلیپ های زیبای بارداری و تعیین جنسیت می باشد که شما می توانید با دنبال کردن ما بهترین ایده ها و ویدیوهای خارجی و ایرانی تعیین جنسیت بارداری را ببیند و ایده برای جشن های خود دریافت کنید.

 

021-77527683


0930-9033212


پیج اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.